SEO Bureau som jeg har fulgt

Jeg har kigget lidt nærmere på, det at have kærlighed til en branche, og det har jeg og mange andre til SEO. Man må i hvert fald sige at drengene og pigerne fra seo Bureauet River Online i Kolding, ligger stor vægt og kærlighed i det SEO de laver, og jeg har samlet lidt inspiration fra dem.

Jeg er selv vild med SEO og har læst om det i mange år, men jeg er da ikke top dygtig til det, men mener nu alligevel jeg har lidt at byde på i forhold til seo.

Jeg har igennem mange år fulgt River Online og synes mange af de ting de skriver og gør, passer godt med den måde jeg ville gøre hvis jeg skulle lave en god SEO opsætning.

SEO er opbygget i flere etaper

For det første er SEO ikke bare on-page optimering som mange mener, seo er mange ting, og man skal holde godt øj når man vælger en partner, at de kan håndtere alle elementerne.

Der er nemlig rigtig mange firmaer, som kun laver en af delene, men i det store hele, får du kun de bedste seo resultater, hvis du får lavet det hele så det spiller maksimalt for dit website.

SEO on-page optimering

SEO on-page er det tekstarbejde man laver på selve dit website. Og her tænker de fleste at det kun er på forsiden, og så er den pot ude, men nej nej, det er hele sitet som man skal gå efter. Det er tekster på alle dine sider, title tags, descriptions og analyser af hvor mange gange søgeordet står de forskellige steder.

Min erfaring har altid været at lave meget unikke landing pages, dvs. at man laver en landing page til hvert søgeord, eller at man i hvert fald ikke har mere end to søgeord på en landing page.

At man ikke har søgeordet med mere end en gang i title tag og i meta description. må man gerne give den lidt gas, da det tiltrækker opmærkomsomhed.

seo on-page

En af de ting som jeg har fundet ud af at RiverOnline gør meget i, er CTR optimering, det skriver de i hvert fald om på deres blog, og jeg har testet det. Jeg har aldrig selv tænkt at det kunne have en positiv effekt på placeringerne, men når man arbejder med CTR optimering, giver det jo god mening, at hvis der er flere der klikker på resultat nummer 4 i stedet for nummer 2,3 eller 4, jamen så må Google jo tænke at nummer 5 er bedst. Derfor har jeg arbejdet meget med CTR optimering efter at have set videoen på RiverOnline.dk´s blog.

CTR optimering af dit title tag, går i sin enkelthed ud på, at man sørøger for at skrive en så spændende linje tekst, at folk ikke kan undgå at klikke på den. Det der så er rigtig vigtig, er at du også har noget godt indhold på din side, for at holde kunderne på sitet, så du ikke får en høj bounce rate.

Men det er den måde jeg har valgt og synes er bedst praktice til SEO on-page optimering. Håber det også giver mening for dig 😉

Teknisk SEO udvikling

Men hvad kommer først, teknisk seo eller on-page seo? Jeg må nok sige at teknisk SEO de fleste gange kommer først, men helt ærligt, så er det også bare sådan en stor omgang, at man mange gange kan sende de ting man finder og få det sendt til sin udvikler.

Mange seo huse, går for meget op i teknisk SEO, og nu skal du ikke misforstå mig, det skal man nemlig, men der er grænser for hvor microskopiske fejl man skal fluekneppe ik 😉 I hvert fald ikke før man har fået styr på sit on-page og linkbuildingen som tager meget lang tid.

teknisk seo

Men jeg ville sige, at man starter med de mest graverende fejl på teknisk SEO, og tager den største del af middel niveauet, resten som er små ting, som kun har en lille indflydelse, tager man når man er færdig med hele tekstarbejdet og title delen. Man skal jo tage det i den rækkefølge, som giver dig flest kunder.

For at lave en skille linje, er dobbelt content, som rel-canonical tags osv. et absolut must inden man går i gang, men lige hvordan kildekoden står, og hvor lang den er, det er noget man tager efter at alt tekstarbejdet er på plads.

Linkbuilding er jo nok det vigtigste, eller er det?

Nogle mener det ikke er vigtigt og nogle mener det er det eneste man skal gøre, og hvad er så rigtigt? Ja jeg mener det en del af det store hele, og har du en god linkprofil, kan enkelte gode links med den rigtige ankertekst være nok, og så ranker du som du har lyst.

Linkbuilding har udviklet sig meget over de seneste år, får 2012 var linkbuildling hvad de fleste ville betegne som nemt, man kunne bare lave 1000 links med en ankertekst og bare fra samme site, og så rankede man. Men sidenhen har det ændret sig meget.

seo linkbuildling

I dag gælder det om at få relevante links, fra unikke domæner, med lange tekster som har en stor relevans, og så kører det.

Men når man arbejder med SEO, så er linkbuildling bare ikke til at komme udenom, det skal gøres også selvom det er hårdt arbejde og man skal ligge mange timer i det, derfor er det også således at de fleste outsourcer den del, selvom de faktisk er gode til seo, men fordi det tager lang tid og er super kedeligt arbejde 😉

Når man laver linkbuildling er det vigtigt ikke at have en for høj ankertekst, dvs. den tekst som man linker fra sitet med, og over til ens eget. Men man ranker jo godt hvis man har en høj volume af ankertekster, og ja det gør man. Men i det tilfælde at Google kommer med en updatering som de har gjort får med Google Penguin, så kan man blive straffet, og derfor holder de gode SEO Bureauer sig tilbage, og går langsomt frem med brugen af ankertekster, da det er det mest sikre, og derfor skal du bruge dem, som ikke kommer over 20%, som er det absolutte maks.

Du kan tjekke dine ankertekster på https://ahrefs.com hvor du kan se i bunden hvor meget du har. Du skal sørge for at det ikke ser sådan ud selvom vedkommende her ranker rigtig højt:

SEO ankertekster

Du er velkommen til at smide et indlæg og så håber jeg at du kunne lide læsningen.

Måske du også er interesseret i

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *